Referencie
Inteva Products Slovakia
Saint-Gobain Poland
LEONI Slovakia
a ďalší
Prípadová štúdia A
KLIENT: Spoločnosť zaoberajúca sa výrobou automobilových striech a strešných okien.
HLAVNÉ PROBLÉMY A RIEŠENIA:
PROBLÉM č.1: Nedodržiavanie technologických postupov pri výrobe
RIEŠENIE: Systém zaznamenáva a kontroluje celý výrobný postup, pričom pri jeho nedodržaní je výrobok automaticky vyradený.
PROBLÉM č.2: Miešanie typov a farieb skiel od dodávateľa
RIEŠENIE: Na vstupnom pracovisku je kamera s rozpoznávaním kódu, ktorý presne určuje typ a farbu skla.
PROBLÉM č.3: Dodávanie chybných výrobkov zákazníkovi (následné pokuty) a likvidácia dobrých výrobkov
RIEŠENIE: Každý výrobok musí mať pre každé pracovisko správny status, čím sa zabráni tomu, aby linku opustil chybný výrobok alebo naopak, bol zlikvidovaný dobrý.
PROBLÉM č.4: Dlhé prestoje vo výrobnom procese
RIEŠENIE: Keď systém zaznamená, že na niektorom pracovisku sa dlhšie nepracuje, automaticky upozorní zodpovedných pracovníkov. Tým sa významne skráti samotný neočakávaný prestoj.
PROBLÉM č.5: Manuálne zaznamenávanie výkonov zamestnancov
RIEŠENIE: Popri sledovaní, systém vyhodnocuje výkon zamestnancov, liniek, zmien a strojov a poskytuje množstvo výstupov o fungovaní celej výroby. Významne tým eliminuje množstvo ručnej práce.
Návratnosť systému: do jedného roku
Prípadová štúdia B
KLIENT: Spoločnosť zaoberajúca sa výrobou malých elektronických súčiastok do automobilov
HLAVNÉ PROBLÉMY A RIEŠENIA:
PROBLÉM č. 1: Zaznamenávanie stavu objednávky a výkonu zamestnancov
RIEŠENIE: Rýchla výroba veľkého množstva kusov a zároveň nemožnosť použiť skenery - bolo potrebné minimalizovať systémové zdržania. Použili sa hodinky s RFID čipom a čítačka týchto čipov, pričom každé priblíženie bolo započítané ako spracovanie jedného kusu. Zamestnanci teda nemuseli robiť žiadny úkon navyše.
PROBLÉM č. 2: Rýchle „prepínanie“ výroby medzi objednávkami a následný chaos v stave objednávok
RIEŠENIE: Výroba bola prepínaná medzi objednávkami podľa aktuálnej potreby. Prepnutie objednávky si vyžadovalo čas (zmena použitých súčiastok na linke atď.) a prichádzalo ku zbytočnému prepínaniu medzi objednávkami tesne pred ich dokončením. V systéme videli, že dokončenie aktuálnej objednávky bude trvať napr. hodinu a tým mohli prepnutie pozdržať a ušetriť čas.
PROBLÉM č. 3: Prestoje spôsobené nedostatkom materiálu
RIEŠENIE: Spoločnosť nemala skladový systém a tak sa stávalo, že sa minul materiál, alebo naopak, bolo ho objednaného zbytočne veľa. Systém zabezpečil, že zodpovední pracovníci boli upozornení v dostatočnom predstihu na riziko, že sa materiál potrebný na spracovanie aktuálnych objednávok dochádza a tiež vedel určiť, koľko materiálu bude potrebného na spracovanie aktuálnych a naplánovaných objednávok.
Prípadová štúdia C
KLIENT: Spoločnosť zaoberajúca sa výrobou piva
HLAVNÉ PROBLÉMY A RIEŠENIA:
PROBLÉM č. 1: Nepresná evidencia počtov vyexpedovaných a vratených sudov
RIEŠENIE: Spoločnosť nemala presný prehľad o tom, ktorému zákazníkovi bolo koľko sudov dodaných a koľko od neho vyzdvihnutých, prichádzalo k strácaniu sudov a k chaosu, koľko sudov je k dispozícii. Systém tieto počty presne evidoval a problém jednoducho vyriešil.
PROBLÉM č. 2: Evidencia fliaš a etikiet
RIEŠENIE: Pri fľašiach to bolo podobné ako pri sudoch, nastával chaos v počte potrebných fliaš a tiež etikiet. Presnou evidenciou systémom zmizol tento problém nadobro.
PROBLÉM č. 3: Kontrola procesu výroby piva
RIEŠENIE: Systém presne zaznamenával, ako boli vyrobené jednotlivé šarže piva, s akými surovinami, od ktorých výrobcov a tým napomáhal k udržovaniu štandardnej kvality piva.
PROBLÉM č. 4: Kontrola skladových zásob
RIEŠENIE: Systém kontroloval skladové zásoby použité pri výrobe.
PROBLÉM č. 5: Manuálne účtovné záznamy
RIEŠENIE: Systém automaticky generoval účtovné záznamy do účtovného systému, čím znížil významné množstvo ručnej práce.